Beställning av ny webbplats

Ny webb 2018

Inga fler beställningar av webbar i InfoGlue

Med anledning av övergång till ny webb och byte av plattform under 2018 sätts nu inga fler webbar upp i InfoGlue.

Sista beställningsdagen var 1/12 2017.

Ny webb för Umeå universitet 2018

Inom Umeå universitet arbetar vi för tillfället med två olika varianter av webbplatser.

  1. För dig som behöver en blogg, eller en annan mer flödesorienterad sajt, passar det bäst med en Umu-anpassad webb i Wordpress. För dessa används adresser av typen blogg.umu.se/YYY
     
  2. Om ingen ovanstående varianter passar för ditt ändamål är det möjligt att beställa en skräddarsydd Wordpress-sajt, med adress YYY.umu.se
    För den här typen av webbplatser betalar sajtägaren för design,  utvecklingsarbete och drift.

Så här gör du

Lägg en beställning via Servicedesk.
Namnge ärendet "Beställning av ny webb” och berätta så utförligt du kan om vilken typ av webb du behöver. Ange också vilket namn och vilken webbadress du vill ha, samt när du vill att den nya webbplatsen ska vara igång.

Bra att veta

I normalfallet är det kostnadsfritt att ha en webbplats inom Umeå universitets webbförvaltning. Som sajtägare ansvarar du själv för all innehållsproduktion. Behöver du hjälp och råd kring innehållet är du alltid välkommen att kontakta Kommunikationsenheten.

Räkna med att det tar cirka fyra veckor från det att du gör en beställning till att den nya webbplatsen är publicerad.

Alla beställningar av nya webbplatser hanteras i första hand av Kommunikationsenheten. Det tekniska arbetet svarar ITS för. Nya subdomäner (www.YYY.umu.se) ska godkännas av IT-enheten.


Sidansvarig: Anna Svanbeck

Utskriftsversion

Frågor?

Kontakta Servicedesk om du har frågor

Servicedesk

Relaterad information

Domännamnspolicy